Planinarenje

Područje grada Zlatara smješteno je na južnim obroncima planine Ivanščice, najviše planine sjeverozapadne Hrvatske pa je sam grad Zlatar, a naročito naselja smještena podno Ivanščice polazna točka brojnim planinarima koji žele uživati u planinarenju ovom planinom, razgledavanju brojnih ruševina starih gradova ili se pak družiti u nekom od planinarskih domova. Nositelji planinarskih aktivnosti na području grada su PD Oštrc Zlatar (osnovano 1923. godine) i PD Belecgrad Belec (osnovano 1984. godine).
U posljednje vrijeme posebno popularno je postaje nordijsko hodanje kao oblik kretanja odnosno rekreacije. TZ grada Zlatara ima u svojoj evidenciji školovane vodiče nordijskog hodanja za sve zainteresirane osobe koje interesira ovaj oblik rekreacije. Na području grada i okolici postoji 24 kilometara trasiranih i obilježenih staza za nordijsko hodanje.

Ivanščica

Ivanščica je najviša planina Hrvatskog zagorja. Njezin najviši istoimeni vrh nalazi se na visini od 1060 m nadmorske visine. Proteže se u smjeru zapad – istok te je duga oko 30 i široka oko 9 km. Na vrhovima Ivanščice nalaze se ostaci utvrda koji su nekada bili sjedište posjeda. Tako se mogu vidjeti zanimljive ruševine Oštrca i Belecgrada.

Posebnost su i lijepi vidici na Hrvatsko zagorje do Medvednice i samoborskog gorja te slovenskih planina, Julijskih, Kamniško-Savinjskih i Austrijskih Alpi. Prema sjeveru nas nadahnjuju široki vidici prema Ivancu, Pohorju, Ptuju, Ormožu, Prekmurju, Varaždinu, Čakovcu, Međimurju, Podravini i sve do Balatona u Mađarskoj.

Planinski pojas iznad 300 metara visine pokriven je pretežno bukovom šumom. U nižim dijelovima ostaci su prvobitnih šuma hrasta kitanjaka i običnog graba. Unatoč pitomom izgledu, u planini ima velikih strmina, pa i golih stijena. Alpske značajke imaju kameniti greben Legesičine, stijene ispod Beliga i strma hridina s ruševinama Belecgrada na vrhu.

Uz Planinarski dom "Pasarićeva kuća", na vrhu Ivanščice nalaze se i dva vidikovca. S manjeg vidikovca "Stričevo" pruža se pogled prema Ivancu, Varaždinu i Međimurju. Na najvišoj koti sagrađen je vidikovac „Piramida“, visoka 10 metara. Vidikovac je bez premca po vidiku zbog središnjeg položaja u Hrvatskom zagorju. Sagrađen je od željeza na betonskim temeljima.

Okoliš planinarskih objekata je uređen, a postavljene su drvene klupe i stolovi. Planinarski žig, Hrvatskog planinarskog saveza, nalazi se na zidu pored ulaznih vrata u planinarski dom.

Ukratko Ivanščica je izuzetna planina za ugodne šetnje i planinarenja s blagih južnijih strana od Budinščine, Zlatara i Lobora, te strmih sa sjevera iz Ivanca i Lepoglave.

Danas je ona jedna od najposjećenijih planinarskih destinacija. Bogata velikim prostranstvima šuma, prekrasnih gorskih livada i potoka.

Planinarske staze

Belec-Mindžalovec-Batinska Glava-Ivanščica

Od crkve u naselju Belec treba voziti u smjeru zaselka Juranšćina 2,2 km. Na tom mjestu završava asfaltna cesta i izgrađeno je parkiralište za motorizirane planinare. Tu treba parkirati automobil. Od parkirališta se treba vratiti 100-tinjak metara nazad i skrenuti u prvu ulicu lijevo. Na ovom skretanju je i smjerokaz.

Planinarska staza najprije vodi između vikendica jedan kraći dio po asfaltu, a nakon njega po makadamskom putu i na kraju po šumskoj cesti, koja vodi prema šumarskoj kući Mrzljak. Na ovom dijelu uspona najprije se prolazi po desnom obronku Mindžalovca, a do ovog vrha postoji odvojak sa markiranim usponom. Za posjet ovom vrhu treba odvojiti 10-tak minuta laganog uspona. Kada se prođe skretanje za ovaj vrh planinarska staza i dalje vodi po šumskom putu do križanja planinarskih putova. Na ovom križanju treba skrenuti lijevo dok smjer desno nastavlja prema šumarskoj kući Mrzljak.

Nakon ovog skretanja planinarska staza nastavlja dalje uskom šumskom cestom koja na kraju prelazi u pravu planinarsku stazu koja se počinje nešto oštrije uspinjati sve do dolaska na desni obronak vrha Hanžica, nakon kojeg nastavlja nešto položenije sve do izlaska na vršni plato i dolaska do planinarskog doma „Josip Pasarićek“ i do vršne razgledne piramide.

Cijela ova planinarska staza je dobro markirana i na svim ključnim mjestima opskrbljena smjerokazima. Uspon je ugodan i nije zahtjevan. Šumska cesta je blatnjava za vrijeme kiša ili neposredno iza njih pa to treba uzeti u obzir.

Vrijeme traga: 01:39 h

Visina polazišta: 391 m

Ukupna duljina: 5.3 km

Belec-PK Belecgrad-Kanal-Hanžica-Ivanščica

Od parkirališta planinarska staza vodi dobrom makadamskom cestom do planinarske kuće Belecgrad (440 mnm), kod koje prestaje makadamska cesta i do koje se može doći automobilom. Ako rijetko planinarite na ovom području i ako niste vidjeli ruševine Belecgrada, obavezno nastavite od ove planinarske kuće još 10-tak minuta i posjetite ih jer su vrijedne toga i imaju planinarski žig.

U nastavku od planinarske kuće planinarska staza skreće desno, najprije vodi po šumskoj cesti uz izdašan i lijep potok a nakon toga ulazi u područje koje se zove kanal i u dosta oštrom usponu kroz visoku bukovu šumu izlazi na plato između vrhova Belige i Batinske glave. Nakon ovog platoa treba skrenuti desno i nastaviti po dosta položenoj stazi preko vrha Hanžica do planinarske kuće „Josip Pasarićek“ i razgledne piramide na vrhu Ivanščice. Vrh Hanžica ima i planinarski žig.

Planinarska staza je dobro označena i opskrbljena smjerokazima, pa je kretanje po njoj izuzetno jednostavno i lagano za snalaženje.

Vrijeme traga: 01:58 h

Visina polazišta: 405 m

Ukupna duljina: 6.7 km

Belec-Belecgrad-Babin Zub-Belige-Ivanščica

Od parkirališta treba nastaviti dobrom makadamskom cestom do planinarske kuće Belecgrad (440 mnm). Tu prestaje makadamska cesta i do ove točke se može doći s osobnim automobilom.

Tu treba skrenuti lijevo na šumsku cestu i slijediti je do Belecgrada (ruševine starog grada koje se isplati pogledati).

Dalje uspon skreće na dobru planinarsku stazu koja preko vrhova Babin zub i Belige vodi do pod sam vrh Ivanščice. Belecgrad, Babin zub i Belige su ujedno i kontrolne točke BPP (Belec Planinarski Put) i imaju planinarske žigove.

Pod vrhom izlazi se na makadamsku cestu koja se treba slijediti s jednom dužom prikratom sve do vrha. Staza je dobro označena i opskrbljena smjerokazima, pa je kretanje po njoj izuzetno jednostavno i lagano za snalaženje.

Vrijeme traga: 02:21 h

Visina polazišta: 392 m

Ukupna duljina: 6.9 km

Belec-Mrzljak-Ivanščica

Od parkirališta se treba vratiti 100-tinjak metara nazad i skrenuti u prvu ulicu lijevo. Na skretanju je i smjerokaz.

Staza dalje vodi između vikendica još jedan kraći dio po asfaltu, a nakon njega po makadamskom putu i na kraju po šumskoj cesti, preko Mrzljaka (na ovoj koti je izgrađena šumarska kuća) do vrha Ivanščice.

Šumska cesta se u nekoliko navrata skraćuje prikratama, ali sve je dobro označeno i jednostavno za slijediti. Cijela staza je dobro markirana i na svim ključnim mjestima opskrbljena smjerokazima.